Napjainkban sajnos vannak családok akik nehéz anyagi helyzetbe kerültek. Sokszor a család vagy család tagok elvesztik munkahelyüket, illetve egyéb okok jöhet még számításba, mely olyan eseményekhez vezethet, hogy díjtartozást halmozunk fel. A villamos energiát is fogyasztunk a lakásunk villamos berendezésein át.
Nagy gondot jelenthet az évi egyszeri villanyóra leolvasása által megállapított havi általány. Ha nem figyeljük folyamatosan a fogyasztásunkat, akkor több fogyasztás esetén akár százezres nagyság is előfordulhat. Aminek a kifizetése némely esetben már gondot jelenthet.
Év közben figyeljük folyamatosan fogyasztásunkat a villanyórán keresztül.
A több fogyasztás abból is adódhat ha műszaki hiba keletkezik az elektromos hálózaton. Mindenképpen el kell kerülni a villanyunk kikapcsolását, mert ez számunkra sok esetben beláthatatlan költségeket jelenthet.
A gyakorlatban:
- a villanyszámlánk nem befizetése
- felszólítások nem átvétele vagy figyelmen kívül hagyása
- hosszabb időre történő elutazások előtt nem intézkedünk
- szabálytalan áramvételezések
- élet- és tűzveszélyes villamos hálózat
Legtöbbször ilyen és ehhez hasonló esetek játszanak döntő szerepet a villamos energia kikapcsolásban.
A régi mérőhelyeknél (faszekrényes, falon kívüli) egyértelműen nincs leszabályozás. Hallgatólagos elfogadások vannak területenként eltérően embertől függően. Ilyenkor a buborékos mérőalátét táblák különböző típusai, szabványos elosztó táblák, megfelelő érintésvédelem jöhetnek számításba jó indulat esetén.
Műszakilag ma már mindenhol a tipizált mérőszekrényeket fogadják csak el. Új bekapcsolás esetén a jogszabály szerint csak méretlen földkábellel lehet csatlakozni. Ez magával vonzza a tervezést, közműegyeztetéseket. Ez miatt egy csatlakozás elhúzódhat akár fél évig is. Ahhoz, hogy korábban legyen, villanyunk ideiglenest lehet kérni.
Nagyon megemelkednek a fogyasztóra terhelt költségek. Regisztrált villanyszerelőként már nekünk gondot jelentenek olykor a kikapcsolások utáni felülvizsgálatok, bizonylatok kiadása, a bonyolult szabályozások és eltérő értelmezések miatt. A legtöbb esetben a kikapcsolás után megszűnik a fogyasztó szerződése. Új szerződés esetén a jelenleg érvényben lévő műszaki előírásokat követelik meg a szolgáltató cégek. Ha nem szűnik, meg a szerződés lehet, hogy jelenlegi régi műszaki állapot mellett még akár 20 éven túl is engednék üzemeltetni.
A fentiek alapján könnyen belátható, hogy mindenképpen el kell kerülnünk a villany kikapcsolást. Ha mégis gondunk van, a fizetéssel fel kell venni a kapcsolatot a szolgáltatóval. Kérhetünk részletfizetést, halasztást, kártyás mérő felszerelését vagy megoldási javaslatot a díjhátralékkal kapcsolatban.
Ezzel a rövid cikkel a figyelmet szerettem volna felhíni, hogy a kikapcsolások mindenképpen igyekezzünk elkerülni.
Tetszik írásunk? Oszd meg közösségi oldaladon, hogy mások is elolvassák!LIKE-olja!